dinsdag, 01 september 2015 10:48

Einde KOTUG expositie

| |

De expositie over KOTUG Rotterdam in het Nationaal Sleepvaart Museum - de geschiedenis van de sleepvaartbedrijven van de familie Kooren - van de afgelopen 9 maanden is op zondag 6 september 2015 afgesloten. De presentatie is een groot succes gebleken en heeft duizenden belangstellenden getrokken. In een speciaal daarvoor ingerichte zaal waren een grote hoeveelheid unieke historische en huidige modellen en beeldmaterialen samengebracht, die de ontwikkeling van de Kooren bedrijven en hun schepen vanaf het eerste uur tot in de nabije toekomst in beeld brengen. Van alle sleepboten - dat zijn er meer dan honderd - die ooit voor de Kooren bedrijven hebben gevaren - en nog varen - zijn nog steeds in het museum uitgebreide beschrijvingen en foto's in te zien op ons nieuwe electronische Bezoekers Informatie Systeem. Een uitgebreid verslag van de geschiedenis van KOTUG en het sleepbootontwikkelingsbedrijf van Ton Kooren "Rotortug" vindt u elders op deze website.
Kotug International RotterdamOp zaterdag 19 september zal de nieuwe expositie worden geopend, de 64e alweer tijdens het bestaan van het sleepvaartmuseum. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: Deze heeft als onderwerp de ontwikkeling van de sleepvaartbedrijven rond het Noordzeekanaal en is getiteld "Van IJ tot IJmond". In de loop van de maand september zullen wij u hierover nader informeren.
Houdt u er wel rekening mee dat in verband met de voorbereidingen voor de nieuwe expositie het museum in de periode 7 tot en met 10 september gesloten zal zijn.rotortug logo

\r\n