zondag, 17 juli 2016 14:01

NSM Nieuwsbrief juli 2016

Helaas moeten wij melden dat de heer Ary Lels overleden is; op de opening van onze thema tentoonstelling was hij nog aanwezig om zijn boek “Man van de waterkant” aan ons te overhandigen. Onze gedachten gaan uit naar zijn familie met dit grote verlies.
Onze vrijwilligers ontvangen regelmatig giften van boeken etc, tot hun grote verrassing vonden zij twee trouwringen in een dergelijk pakket, details kunt in deze editie lezen.
Een van onze gewaardeerde vrijwilligers de heer Henk Hensen heeft onlangs een boek gepubliceerd dat het zeer belangrijke item “Tug Stability” beschrijft. Ook hier schenken wij als museum aandacht aan.
Via een nalatenschap heeft het museum een zeer interessant legaat ontvangen van Mevrouw van Dijk, de echtgenote van de Heer Aart van Dijk, bij leven directeur van de firma Eerland.
Verder kunt u ook artikelen vinden over de reünie van de firma Wijsmuller in het Telstar stadion en de uitreiking van een gedeelte van een dekplank van de “Furie”.
Natuurlijk ook een uitgebreid stuk over de nieuwe wisseltentoonstelling, die de kunst omarmt. Tot op heden is het bezoekersaantal voor deze tentoonstelling boven verwachting, dus haast u om ons te bezoeken.
U een warme en droge zomer toewensend en veel leesplezier.
Met vriendelijke groet,
Karel Kaffa, voorzitter

Indien u daar prijs op stelt, bestaat de mogelijkheid u te abonneren op de nieuwsbrief. U krijgt deze dan per e-mail toegezonden. U kunt zich hiervoor opgeven onder vermelding van uw e-mailadres via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.