vrijdag, 02 november 2018 10:46

NSM nieuwsbrief oktober 2018

Naast een blik op de recente ontwikkelingen bevat het voorwoord van de voorzitter Kees van Essen deze keer ook een klemmend beroep op de lezer om mogelijk geinteresserde kandidaten aan te dragen voor de functie van suppoost en/of rondleider in het museum.

In het voorjaar is er door de Stichting Sleepboothaven Maassluis een Vaardag georganiseerd. Bij de Vaardag ligt de nadruk op rondvaarten van de boten die, net als ons museum, binnen deze Stichting vallen.

Tijdens een plenaire bijeenkomst op de zeesleper Elbe werd collectief afscheid genomen van onze voormalige voorzitter Karel Kaffa en penningmeester Kees Goedhart. Een verslag van de voorzitter.

Na maandenlang uit de running te zijn geweest, konden onze vrijwilligers de webcam op een nieuw frame op het dak van het museum plaatsen, de oude software vervangen en wederom in gebruik stellen. Op een later tijdstip zijn tevens twee antennes, AIS- en VHF antenne, stormvast geplaatst.

Het eerste exemplaar van de derde editie van het engelstalige handboek "Tug use in port" van de hand van onze vrijwillige medewerker Henk Hensen, werd samen met de Braziliaanse-Portugese versie door de auteur overhandigd aan de voorzitter de heer Kees van Essen van het Nationaal Sleepvaart Museum als een logische aanvulling op de bibliotheek van het Museum.

Doordat het centrale automatiseringssysteem van het museum inmiddels behoorlijk op leeftijd was geraakt en een doeltreffende beveiliging van het netwerk steeds belangrijker wordt, is het museum een samenwerking aangegaan met Allround Computer Service B.V. (ACS).

In het kader van de rubriek "Kennismaking met onze vrijwilligers" ditmaal de schijnwerper op Leo Kischemöller die in samenwerking met de IT afdeling van het museum de website en het BIS systeem onderhoudt.